Åpne bibliotek med Windows Utforsker, gir oss mulighet til å slette, flytte og kopiere dokumentere enkelt og rask. Det er mange som opplever at det kommer feilmelding ved å åpne et bibliotek i Windows utforsker
. Meldingen som kommer er følgende:
Klienten har ikke støtte for åpning av denne listen i Windows Utforsker
. Eller på engelsk “Your client does not support opening this list with Windows Explorer”. Les mer for å fikse problemet.
Løsningen:
Fra start meny, åpen Administrative Tools, Klikk på Services. Velg WebClient fra listen og høyreklikk på den. Velg Properties. I startup type velg Automatic. Klikk på Apply. Fra sevices restart WebClient og OK. Åpne Windows Utforsker skal fungere nå.
For ServerOS, legg til feature “Desktop Experience” og reboot maskinen i tillegg.
Hei Rizwan.
Takk for sist.
Jeg har dette problemet ute hos en Office 365 kunde.
Har gjort det du beskriver her: http://riz.no/?p=233
Det hjalp ikke. Kunden hadde mulighet til å lagre til området i går (gjennom windows utforsker). I dag fungerte det ikke. Vi har herjet mye med snarveien som ligger i SharePoint områder under favoritter. Vi har også slettet den og opprettet den på nytt manuelt. Han får opp en beskjed om at “\\domene-my.sharepoint.com@SSL\DavWWWRoot\Personal\navn_domene_no
Operasjonen ble ikke utført fordi brukeren ikke er autorisert.”
Har du flere tips?
mvh Kristian 🙂
Hei
Håper at problemet er løst nå. Av noen grunner sendte ikke bloggen min varslinger om at kommentarer er kommet.
For å løse dette prøv å åpne kalender i browser og så prøve å åpne biblioteket i windows utforsøker.
Det er et problem ofte kommer i Win7 og ie9/10. microsoft jobber med dette også og mener at dette skal være løst i kommende oppdateringer.
mvh
rizwan