Åpne bibliotek med Windows Utforsker støttes ikke

Åpne bibliotek med Windows Utforsker, gir oss mulighet til å slette, flytte og kopiere dokumentere enkelt og rask. Det er mange som opplever at det kommer feilmelding ved å åpne et bibliotek i Windows utforsker
. Meldingen som kommer er følgende:

Klienten har ikke støtte for åpning av denne listen i Windows Utforsker
. Eller på engelsk “Your client does not support opening this list with Windows Explorer”. Les mer for å fikse problemet.

 Løsningen:

Fra start meny, åpen Administrative Tools, Klikk på Services. Velg WebClient fra listen og høyreklikk på den. Velg Properties. I startup type velg Automatic. Klikk på Apply. Fra sevices restart WebClient og OK. Åpne Windows Utforsker skal fungere nå.

For ServerOS, legg til feature “Desktop Experience” og reboot maskinen i tillegg.

2 thoughts on “Åpne bibliotek med Windows Utforsker støttes ikke

  1. Hei Rizwan.
    Takk for sist.
    Jeg har dette problemet ute hos en Office 365 kunde.
    Har gjort det du beskriver her: http://riz.no/?p=233
    Det hjalp ikke. Kunden hadde mulighet til å lagre til området i går (gjennom windows utforsker). I dag fungerte det ikke. Vi har herjet mye med snarveien som ligger i SharePoint områder under favoritter. Vi har også slettet den og opprettet den på nytt manuelt. Han får opp en beskjed om at “\\domene-my.sharepoint.com@SSL\DavWWWRoot\Personal\navn_domene_no
    Operasjonen ble ikke utført fordi brukeren ikke er autorisert.”

    Har du flere tips?
    mvh Kristian 🙂

    • Hei

      Håper at problemet er løst nå. Av noen grunner sendte ikke bloggen min varslinger om at kommentarer er kommet.
      For å løse dette prøv å åpne kalender i browser og så prøve å åpne biblioteket i windows utforsøker.
      Det er et problem ofte kommer i Win7 og ie9/10. microsoft jobber med dette også og mener at dette skal være løst i kommende oppdateringer.

      mvh
      rizwan

Leave a Reply